torsdag 22 april 2010

Besök hos barnmorskan

Idag var det dags för ytterligare ett besök hos barnmorskan.
Allt såg bra ut idag också. Dock hade lyssna-på-hjärtat-apparaten fått fnatt så vi bestämde att jag skulle komma tillbaka på måndag för att dubbelkolla. Men barnmorskan lät inte nervös så då känner inte jag att jag behöver vara nervös heller.

Igår nålband jag färdigt ett par sockar i ett entrådigt lilamelerat garn. 50% ull och 50% soja. Jag trodde att det skulle vara svårt att skarva det garnet, eftersom exempelvis sockgarner med en liten del polyester inte går att skarva på "nålbindningsvis", men det gick faktiskt aldeles utmärkt. Nu hoppas jag att hållfastheten är bra också. Man vet ju aldrig med nya garner hur de ska bete sig.
Jag lägger upp en bild senare.

Nu är det visst dags att gå och skala lite rotsaker till middagen. Det blir rotsaksbiffar ikväll. Inte så dumt faktiskt. Billigt är det också!

1 kommentar:

  1. Välkommen till blogg världen och lycka till med bebisen
    Nyfiken på dina hantverk

    SvaraRadera