lördag 24 april 2010

Solig dag i Viksta

Hela dagen har spenderats utomhus tillsammans med mina föräldrar. Fantastiskt trevligt!
Vi åkte iväg på en veteranbilsmarknad som arrangerades vid Viksta Traktorsmuseum, strax norr om Uppsala. Helt perfekt väder för att strosa runt bland hundratals stånd och titta på saker och folk. Det enda felet var att marknaden sattes upp på en åker som snabbt förvandlades till lervälling. Man gick så försiktigt man kunde för att inte riskera att halka omkull i sörjan.
Killen som sålde gummistövlar i sitt stånd gjorde nog sitt livs affär idag...

Några direkta fynd blev det väl inte för min del, eller jo ett kort för att mäta tjockleken på stickor köpte jag för 2.50:- och det måste väl räknas som ett fynd. Sedan köpte jag supersmaskiga marmelader och en flaska saft hos Gröna Ärtor samt en påse mandelkubb och ett fat wienerbröd av en mysig tant som tipsade mig hur jag skulle få mina kanelbullar att se lika goda ut som hennes.
Dessutom fick jag en hel bunt med diverse stickor av en farbror som tyckte att det var så jobbigt att hålla reda på dem. Jag har inte hunnit kolla om det är jämna par eller så, men det var så många att något par måste det ju finnas.

Jag avslutade med att köpa två "popcorn-plantor" av ett dagis som stod där och sålde lite saker. Barnen hade fått välja vad de skulle få så och då blev det, naturligtvis, popcorn. jag räknar i alla fall med att få en eller två majskolvar av mina popcornplantor. Håll tummarna för att de tar sig ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar