fredag 14 maj 2010

Ett UFO klart!

Äntligen är ett av mina ufon klart!
En fluffig och, förhoppningsvis, varm halsduk stickad i ett brunt loppisfyndat ullgarn. Det fick även bli ett par ränder av ett par växtfärgade garner som jag hittade i mina gömmor.
Den får hamna i presentlådan för att kunna distribueras till någon lämplig mottagare så småningom. Jag lägger upp en bild senare, så fort solen har kommit på att det är trevligare på denna sidan molnen.

Jag har kommit på att virkning är jätteskojigt och har därför dragit på mig ordentlig träningsvärk i högerhanden. Det är så pass illa att jag har svårt att bre frukostmackan.
Tänk att musklerna som används för stickning respektive virkning är så olika... Sticka går fortfarande bra, men virka är för närvarande helt omöjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar