onsdag 12 maj 2010

Min garnstatus

Från och med idag ska jag börja "bokföra" min garnstatus.

Jag har tänkt att redovisa allt garn som kommer in i huset och allt garn som går ut, d.v.s allt som har blivit till något föremål.

Jag räknar inte allt det garn som redan finns i mina gömmor, vilket är åtskilliga kilon, i det "ingående" garnet utan där får bara sådant som köps, fås, hittas eller på annat sätt dyker upp i mitt hem.


Planen var att hålla koll på ALLT garn här hemma genom detta, men efter den inventering som jag gjorde för ett par veckor sedan så insåg jag att det skulle vara omöjligt, eller i vilket fall hopplöst jobbigt. Därför räknas inte det garnet in i kalkylen ovan. Kanske jag får något ryck och väger det så småning om, men just nu har jag roligare saker för mig. Till exempel är det roligare att virka små skojiga figurer som man kan ge bort till vänner och bekanta. Perfekt sätt att göra av med restgarner!
Just dessa figurer är kanske inte så färgglada, men längre ned i högen finns det både lila och orangea garner så det kommer nog snart!

1 kommentar:

  1. Hej! Mönstret jag använt till elefanterna finns här http://susanbanderson.blogspot.com/2007/04/page-18-elefante.html Visst är de söta!
    Ett jättekul mönster att sticka, även om det är lite trixigt att få till de sista varven på huvud och kropp eftersom man stickar klart delarna med stoppning i dem. Men det går om man är envis!
    Lycka till!

    SvaraRadera