tisdag 18 maj 2010

På bäbisfronten intet nytt...

Snacka om otålig Ylva...
Jag gör inget annat än att önskar att bäbisen kommer ut snart. (Ja, jag vet att jag inte skulle skriva så mycket om bäbisen, men just nu struntar jag i det. Jag måste bara få lätta på trycket!)
Jag kan varken gå, stå, sitta eller ligga ordentligt, eftersom magen är ivägen. Jag kan inte göra något vettigt, eftersom magen är för stor. Jag får inte heller sova ordentligt, eftersom min "inneboende" tycker att det är trevligt att ha raveparty på min urinblåsa.
Missförstå mig inte. Den får gärna ha raveparty, men UTANFÖR magen.

Jag trodde faktiskt inte att man kunde bli så här less på att vara gravid. Jag har ju egentligen inte störts av magen tidigare, så varför nu? Det är ju maximalt en vecka kvar, eftersom de plockar ut barnet när man gått över tiden i två veckor. Jag är en vecka över tiden nu, men det känns som minst en månad...

Jag har i alla fall ställt upp i ytterligare en tävling. Man kan vinna mönster och garn, vilket inte vore helt fel =0)

Mina sockar till sockklubben går också framåt. Dock känner jag av träningsvärken i både armar och händer, eftersom jag knappt gjort något annat än stickat den senaste veckan. Det blir visst så när man inte kan göra något annat. Åtminstone om man heter Ylva ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar