tisdag 4 maj 2010

Solig dag

Perfekt dag för att sitta ute på balkongen och sticka medan CD-spelaren underhåller med en bra talbok. Ska bara vänta på att solen hinner runt till baksidan, vilket den brukar göra vid ett-snåret.


Idag har jag skrivit mitt första riktiga brev på länge. Det är till min bästis som har bestämt sig för att flytta till Tyskland. Jag tänkte att det är så sällan man får riktiga brev nu för tiden så jag plockade fram ett gammalt brevpapper, ni vet sådana där som man skaffade i mängder på mellanstadiet (just detta var lila med röda hjärtan på), och började skriva.

Jag insåg snart att det var ganska svårt att skriva "på riktigt". Jag tänkte hela tiden i tangentformat, vilket gjorde det hela en smula knepigt, men jag antar att det ger sig efter ett par brev.


Jag har färdigställt ytterligare en sjal. Frågan är bara vad jag ska ha dem till... Det får bli många julklappar och födelsedagspresenter framöver...

Materialkostnaden för denna sjal/scarf har inte varit många kronor. Jag tror att garnet kostade omkring 10 kronor och pärlorna runt kanten ungefär lika mycket. Helt okej. riktigt vad för garn det var är svårt att säga, eftersom det är köpt på loppis på omärkta koner. Men ylle är det absolut och då var det ju ett rent fynd, eller hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar