torsdag 29 juli 2010

Semester

Tänk att man kan ha semester fast man är föräldraledig.
I mitt fall är semester att få vara hos Mamma och Pappa och pyssla på. De gullar med lille sonen och jag och maken får göra annat. Helt fantastiskt! Att det dessutom slinker ned några jordgubbar och smultron emellanåt gör ju inte saken sämre direkt =0)

I lördags passade vi på att gå på en auktion i Sidensjö. Jag var duktig och ropade bara in två saker. Ett tvättfat med tillhörande kanna som vi ska ha som tillbringare samt en draga (ångermanlänskt linberedningsredskap).
Kannan ville vi verkligen ha men dragan var ett impulsköp. Jag hade inte hjärta att lämna kvar den där. Men för 20 kronor så var det ett helt okej impulsköp.

Jag får nog dessutom se mig delaktig i Mammas inköp av två gigantiska kartonger med ospunnet lin. Det måste ha varit 20 kilo, minst! Vi får se hur länge det dröjer innan jag orkar göra något av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar