söndag 18 juli 2010

Utflykt igen!

Idag åkte vi till Norrtälje på utflykt. Toppenväder fick vi, utan att det blev alltför hett. Kasper var nöjd och tillfreds hela dagen, i alla fall tills vi stannade på Coop för att handla middag. Då blev det gråt och tandagnisslan, eller... nja... Utan tänder kanske man inte kan åstadkomma någon tandagnisslan, men ändå ;-)

Vi gisk in på en loppis i Norrtälje hamn. Den var riktigt stor. Jag fastnade i textilhörnan (förvånad någon?) och hade otroligt svårt för att slita mig från några hemvävda små dukar (eller om det möjligen var servetter). Jag såg direkt vilka fina väskor de kunde bli, men jag lade tillbaka dem. Jag tror att jag ångrar mig nu...

Jag ska se till att skaffa mig en liten "butik" på nätet där jag kan sälja mina alster. När jag gjort det kan jag med gott samvete köpa på mig alla fina dukar jag kan komma över. Men innan dess får det vara. Jag har så många saker som tar plats ändå och mitt främsta mål är ju ändå att minska på saker här hemma.

Dock har jag en hel del saker som redan nu platsar i butiken.I mina gömmor finns det för tillfället följande saker som väntar på nya ägare:
  • En vit medeltids-/lajvklänning i konstsiden
  • En gul medeltids-/lajvklänning i linne
  • Två "oändlighetssjalar" i ullgarn
  • En smal ljusgrön yllesjal med pärlor
  • En blå yllesjal med snibbar och pärlor
  • Ett gäng stickade katter i olika storlekar
  • Ett gäng små virkade figurer
  • Några nålbundna vantar
  • En nålbunden mössa
  • Ett par stickade pulsvärmare med pärlor
  • En stickad halsduk i hemspunnet ullgarn med pärlor
  • Ett gäng härvor med garn av olika slag, både hemspunnet och köpegarn.

Håll som sagt utkik efter min lilla butik. Den lär komma upp under sommaren.

Nu ska vi äta en trevlig middag bestående av melon, lufttorkad skinka, körsbärstomater och dagsfärskt bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar