lördag 17 juli 2010

Utflykt med familjen

Idag har hela familjen varit på utflykt. Vi började med att åka till Janne (en bekant till min far) för att hämta upp lite intressanta delar till Pappas veteranbil. Där fick vi en trevlig rundtur i förråden och fick titta på ett gäng riktigt fina gamla bilar. Det är synd att jag inte är så teknisk när det kommer till bilar. Jag skulle gärna ha det som hobby. De är ju så fina...

När vi hade hämtat kartongerna åkte vi vidare till Uppsala för att försöka hitta några sommarkläder till mig. Allt som jag hade förra sommaren har jag fått inse är för litet för mig just nu. Jag jobbar visserligen på att komma i kläderna igen, men jag kan inte vänta tills midjemåttet har minskat med 10 cm. Sommaren är ju nu! Dessutom måste eventuella klänningar vara ammningsvänliga, vilket mina favoritklänningar inte är.
Jag hittade i alla fall en kort linnekjol med blå blommor på som faktiskt satt riktigt bra. Dessutom hittade jag en tunika/klänning i lila och vitt som jag nog måste använda som förlaga för reproduktion. Den är fantastiskt skön!
Jag köpte även ett par shorts i linne och en blå klänning som jag inte riktigt är överens med, men eftersom maken sa att jag var söt i den så kunde jag ju inte låta bli att ta med den hem.

Nu är vi hemma igen och äter bigarråer för fulla muggar. Mums!
Jag ska nog passa på att sy lite på den sommarkjol som jag försöker fixa till av lite överblivet linne och en damastduk. Det ser faktiskt lovande ut... Jag borde nog sticka klart sjalen jag håller på med också, men man måste ju ha ett par projekt igång för att inte bli uttråkad, eller hur ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar