torsdag 5 augusti 2010

Jag råkade visst...

Jag råkade visst handla lite mer garn härom dagen... 260 gram närmare bestämt.
Det sved lite, eftersom jag försöker minska på garnförrådet, men jag kunde inte låta bli. Det blev ett entrådigt vinrött ullgarn som förmodligen var till för vävning, men som går lika bra att sticka en sjal av. Så fint! Det blev lite extra fint eftersom den totala kostnaden blev 20:-
Samma loppisrunda medförde även en fin grön glasknapp, som jag ska ha till min julklappskofta, en ostryvel (en osthyvel med rivfunktion) och en äppelurkärnare till hemmet. Billigt och bra!

Angående mitt garnförråd så måste jag, till mitt försvar, säga att jag har äntligen blivit klar med min gröna halsduk. Den ska bara blockas och bli fin, sedan ska en bild upp här.
Summa summarum: 260 gram in och 95 gram ut.

1 kommentar:

  1. Jag hade tänkt ta med dig och Kasper till öppna förskolan redan då de hade sommaröppet, men jag var visst aldrig hemma då. =( Så det är klart att vi ska gå nu i höst!

    SvaraRadera