tisdag 24 augusti 2010

Mycket regn blir det...

Tack och lov så bor vi inte i Skåne. Där hade de tydligen fått mer än halva årsnederbörden på 10 dagar. Det låter inte så skojigt...
Nog för att det regnar mycket här, men det är ju förhållande vis måttliga mängder.

Undrar just om vi ska våga oss iväg på öppna förskolan idag, trots regnet. Vi får se när klockan närmar sig halv ett.

Just nu är jag så där obeslutsam som bara jag kan vara. Jag har tre UFO:n på gång som jag växlar mellan. Jag tycker inte att de ens kan få kallas för pågående projekt, eftersom jag inte har lust att göra färdigt något av dem. Istället har jag lust att börja på säkert tio virkade gosedjur och minst fyra stickade. Jag blev riktigt inspirerad igår när Jenny skickade paket från Tyskland med små fingerdockor i. De var så fantastiskt söta att jag ville göra några på en gång och då försvann allt intresse (det lilla som nu var kvar) för sjalen, grytlappen och den-lilla-färgglada-saken-som-kanske-någon-gång-i-framtiden-ska-bli-någon-sorts-gosedjur.

Jenny: Kasper älskade verkligen fingerdjuren! Ormen försökte han äta upp som mellanmål, men han nöjde sig till slut med att suga på svansen och tugga lite på huvudet när han insåg att den inte smakade mat.

2 kommentarer:

  1. Det är bara bra med mig, skönt att se att du har det bra också. Med tillökning!

    Själv så bor jag kvar med Mats och katt i Sörberge och gör mitt bästa för att hitta jobb.

    Var trevligt att du "tittade förbi" i alla fall. :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul! =)
    Jag gick och letade nåt lämpligt och tyckte det hade varit roligt att skicka nån typ av "Kasper-dockor", men det var bara den här minivarianten som jag tyckte var söt. Och så misstänkte jag att du kunde komplettera med lite kompisar till dem (hade jag kunnat sticka, hade jag gärna stickat dem själv, men så var det ju inte).

    Och det där paketet har legat här i hyllan och blängt på mig varje dag när jag kommit hem för sent för att hinna till posten... Men till slut kom jag iväg. =)

    Bra förresten att du har fixat så att jag också kan kommentera!
    Kram

    SvaraRadera