tisdag 7 september 2010

Besök på jobbet

Jag och sonen åkte och hälsade på på jobbet idag efter att ha fikat med R och hennes son O. O är två dagar äldre än min lille knatte och, precis som alla barn i den åldern, jättesöt. Vi ska se till att träffas någon annan stans nästa gång, kanske hemma hon någon av oss, caféer är ju så tråkiga i längden (och dyrt blir det också...)

Jobbet var faktiskt okej. De blev så glada av att se mig och jag blev glad över att se dem. Kasper käkade upp en artikel för en av utredarna och gjorde slut på alla reservblöjor som jag hade med mig. Sedan somnade han.
Jag fick i alla fall reda på att det kanske inte är så dumt att komma tillbaka till jobbet i vår. Det kan kanske lösa sig med allt trassel som varit. Det känns skönt.

När jag ändå var i Uppsala passade jag på att gå in på YlloTyll för att klappa på lite garner. Oj vad mycket fint det finns och oj vad mycket fina mönster och modeller det hänger där. Men jag var ståndaktig och handlade inget. Jag måste få ner min garnräknare på minus först innan jag får handla mer.
Jag måste ju lägga upp lite bilder på mina pågående projekt snart. Det har gått aldeles för lång tid sedan jag visade upp något. Jag måste dessutom visa mitt senaste bokinköp... Nå ja. Det får bli imorgon.

Undrar just om jag får min vinst imorgon förresten... Jag är så nyfiken på hur örtsaltet smakar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar