måndag 20 september 2010

Disktrasa färdig

En stickad diskdrasa ger inte så många minusgram på garnkontot, 25 stycken närmare bestämt, men ut är ut som vi brukar säga och jag är nöjd med det lilla.

Någon bild blir det kanske senare när den är tvättad igen. Jag blev nämligen tvungen att använda den när den ordinarie disktrasan blev überäcklig efter att jag försökt städa efter mitt ljusstöpningsprojekt som jag hade för mig idag...
Nej, jag tänker inte berätta om det just nu. Kanske gör jag det senare när jag kommit på en bra metod som fungerar bättre än den jag använde idag. Men jag kan säga att den innefattade gamla ljusstumpar, en uttjänt pensel, en blyertspenna, en snutt garn, ett senapsglas, en fem centimeter hög konservburk och en kastrull med vatten.
Man skulle kunna säga att det kunde gått smidigare...

1 kommentar:

  1. Svar: Ja, jag är glad över att det faktiskt fanns en del medicin vi fick skänka bort, men bara den som legat orörd i skåp. Den som fanns på bordet intill mamma dög inte, trots att det var orörda förpackningar... Mot slutet ville inte ens mamma att de skulle skriva ut mer medicin åt henne, eftersom det var sånt slöseri. Det värsta var väl att läkarna glatt skrev ut nya mediciner (som de inte nämnde namnet på) och sen när vi hämtade ut dem så insåg vi att det var mediciner som troligen redan fanns hemma.

    Men att slänga bort resurser är väl ett sätt att visa att man är ett rikt land.

    SvaraRadera