onsdag 29 september 2010

Välgångstäcke

Nu har vi äntligen bestämt oss.
Det blir inget dop.
Vill Kasper döpa sig senare så får han göra det, men vi ska inte ta beslutet åt honom.
Däremot tänkte vi starta en ny tradition i vår familj genom att göra ett välgångstäcke åt Kasper. Ett lapptäcke med tygbitar från familj och vänner som vill önska lycka till i livet.

Idén fick jag av Humlan Hulda som gör ett täcke åt sin ofödda lilla guldklimp. Underbar idé som jag hoppas att många vill vara med på.

Alltså:
Alla som vill vara med på välgångstäcket (eller välkommen-till-världen-Kasper-täcket) kan skicka en tygbit, 20x20 cm (eller större) till mig. Tillsammans med tygbiten skickar man också en liten hälsning till Kasper. Det kan vara ett ordspråk, en dikt, ett "lycka till" eller något annat som man känner för. Hälsningen sätts in i ett fint album tillsammans med en bit av tyget så att man kan se vilken hälsning som hör ihop med vilken tygbit.
Titta på Humlans blogg (se länk ovan) och se hur andra har gjort.
Man kan i princip göra lite som man vill. Huvudsaken är att man har valt tygbit och hälsning med hjärtat.

För er som inte har min adress men ändå vill vara med kan kommentera här och meddela mig er mailadress så skickar jag min postadress så fort jag hinner.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du också ska göra ett LÄngtanstäcke :-) Kul att få jämföra våra täcken sen :-D

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig idè! Ska komma ihåg den till den dag jag får barnbarn..... Skönt att vinsten kom fram. Har lite dålig erfarenhet av posten ibland så jag ville bara kolla.

    SvaraRadera