torsdag 9 september 2010

Min nya stickbok


Så här ser min nya stickbok "Vampire Knits" ut. Jag köpte den på Science fiction-bokhandeln för 188 kronor. Det tyckte jag var överkomligt. Det är faktiskt en hel del fina mönster i den, även om jag tycker att de stickade ettiketterna för att blodgruppsmärka sina "blodflaskor" är att ta vampyrtrenden lite väl långt... Men jag har siktat in mig på ett par långstrumpor och en bolero som jag ska göra så fort jag har stickat månadens sockar till sockklubben. Jag vill ju liksom inte bli utkastad ur den, nu när jag äntligen har skaffat blogg och gått med!
Jag tänkte visa min pågående evighetssjal också, men svart gör sig sällan på bild så det får vänta tills den är färdig. Förhoppningsvis tar det inte så lång tid innan den är klar, det känns inte som om garnet räcker till så många centimetrar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar