tisdag 5 oktober 2010

Besök hos Mamma och Pappa

Tänk vad skönt det kan vara att vara hemma hos Mamma och Pappa.
Att få bli ompysslad, både jag och lilleman, är så underbart.
Och tänk vad bra att få prata av sig med Mamma under timslånga stunder med tekoppen i handen. Vad mycket man hinner avhandla!
Jag visste inte att jag hade så mycket att prata om, men det är väl så när man inte har träffats på ett par månader och när vi båda två går hemma och funderar stora delar av vår tid. Skönt!

Vi var och hälsade på Mormor och Morfar i söndags. Det var ett ovanligt trevligt besök. Mormor var glad över att vi kom och var inte alls så där arg och stingslig som hon kan vara. Morfar var Morfar igen och inte riktigt så virrig som han har varit de senaste gångerna vi har varit där. Tänk vad ett litet barn kan göra för gamla människor.
Jag gruvar mig bara för hur det ska gå när vi inte kan komma och hälsa på där mer. Det är jobbigare för varje gång, eftersom maken får rinnande ögon av de kvarglömda katthåren som finns i alla filtar, täcken och kuddar och lilleman får hållas från golvet eftersom det är så smutsigt.
Men det är svårt att säga till om sådana saker. Hur ska man göra för att det inte ska såra dem?

I går var vi och hälsade på hos Farmor. Vi besökte henne och hennes Måndagsflickor (handarbetande damer, 80+ som träffas varje vecka för att handarbeta, prata och fika tillsammans) och naturligtvis gjorde lilla sonen succé. Tanterna levde upp och blev så glada över att få se honom. Gullandet och pluttenuttandet höll aldrig på att ta slut. Jättekul!

Jag passade på att sticka klart en disktrasa medan tanterna gullade med sonen. Den väckte stort intresse och de berömde både färgen och mönstret. Kul att få beröm av folk som har stickat i 70 år. Då kände jag att jag faktiskt börjar bli ganska bra på det här =0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar