torsdag 28 oktober 2010

Föreläsningar med klassen

Tänk vad underbart att få vara med på föreläsningar tillsammans med vår textilvetenskapsklass. Vi är ett sådant underbart gäng och trots att det är flera år sedan vi var en klass på riktigt, alltså studerade tillsammans, så träffas vi ett par gånger om åter och gör roliga saker tillsammans.
I måndags var det ett sådant tillfälle.
Vi träffades i Uppsala och åt lunch tillsammans för att sedan gå vidare till textilföreläsningarna som ordnas av Agnes Geijers fond. Fantastiska föreläsningar (eller ska man kanske kalla det för små korta föredrag?)

Jag tycker så mycket om klassen. Tjejer i alla åldrar som trivs så bra tillsammans.
Fantastiska B som alltid fixar och ordnar så att vi kan träffas. Hon är liksom klistret i gruppen...
Och sedan har vi E, som ska ha barn snart. Vilken dag som helst. Hon var inte med på föreläsningarna men hon kom och åt lunch med oss. Underbara E!
För att inte tala om alla andra!
L, som kommer ända från Skåne för att umgås några dagar.
M-L som kommer från Göteborg och alltid har en massa nya saker som hon vill att vi ska åka och titta på.
Och så kan man hålla på. Vi är väl 11 personer, allt som allt, som träffas och pratar textil. Helt fantastiskt.
Jag är så tacksam över att jag får vara en del av detta.


På föreläsningarna träffade jag även nyblivna fil.dr. C.A, som tyckte att jag skulle söka forskningspengar och sätta igång med skrivandet. Hon erbjöd sig att vara mitt bollplank och lovade att det fanns fler som också gärna ställde upp om jag kände att jag behövde ett större plank. Jag ska boka in ett möte med mitt bollplank så får vi se. Jag blev i vilket fall som helst otroligt inspirerad och känner att det är ju faktiskt detta jag vill.
Jag vill, jag kan, jag ska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar