onsdag 1 december 2010

18 minusgrader och en son som avskyr ytterkläder

Nog för att man kan avsky kylan, men varför måste man avsky ytterkläder? Det kan jag verkligen inte förstå. Kasper ser så förorättad ut när jag, efter en lång stunds bråkande, äntligen har fått in honom i overallen och lagt honom i vagnen. När jag sedan tar på honom mössan så brister han ut i ett protestskrik som inte är av denna världen.
*suck*
Så idag när vi gick upp till öppna förskolan så lyckades jag få in honom i bärsjalen under min dunjacka. Det blev varm och skönt och han slapp overallen. Mössan slapp han dock inte ifrån och naturligtvis var det inte populärt. Gråt och tandagnisslan...
Men man får vara hårdhudad som mamma och stänga ute de där vädjande skriken.

Mitt handarbetande går sakta framåt. Två disktrasor har det blivit den senaste veckan och jag har hunnit en si så där 20 centimeter på min fina tröja som jag köpte garn till på syfestivalen. Jag är lite nervös över att garnet inte ska räcka men förmodligen så blir det en del över istället, precis som vanligt.

Bilder på diverse alster är tagna och ligger i kameran och väntar. Jag ska bara få tummen ur och lägga in dem i datorn också.
Men det kommer väl när det kommer.

Kaspers utslag har förresten kommit tillbaka, trots att jag har varit helt mjölkfri i tre veckor. Alltså borde det vara något annat. Vi får väl se vad läkaren säger nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar