torsdag 16 december 2010

Snö, snö och mera snö

Det snöar.
Massor!

Jag gillar snö, missförstå mig inte, men jag blir lite nervös när det snöar så mycket så nära inpå min och Kaspers tågresa norrut. Tänk om vi inte kommer iväg...
Jag som stressar upp mig inför resor, i vanliga fall, kommer att bli helt snurrig innan lördag. Jag känner hur det suger i magen redan.
Men det är bra att ha barn. Då måste man vara sansad och vuxen och inte stressa sönder för något så fånigt som ett inställt eller försenat tåg. Man har ju ett barn som litar på att man ska vara den där vuxna människan som löser allt.
Men nog önskar jag att min mamma var här ibland och löste de jobbiga sakerna åt mig.

Jag hoppas verkligen att vi kommer iväg. Jag har sett fram emot att få baka både rullrån och sockerskorpor och att på spendera lite tid med den del av familjen som jag inte träffar så ofta. Men vi får se... Hoppas att kung Bore är med på tåget och släpper iväg oss.

Jag kom i alla fall inte iväg till Uppsala idag. Jag hade bestämt lunchträff med mitt "bollplank", Cissi, för att diskutera hur jag ska gå tillväga för att kunna börja forska.
Jag fick ringa återbud. *suck*
Men enligt SJ skulle det inte bero på vädret utan på tågfel. Det tror jag vad jag vill om... Det går visserligen ett tåg om en halvtimme som jag skulle kunna åka med, men jag misstänker att det också blir inställt och denna gång på grund av vädret. Om inte annat kan det bli problem att ta sig hem och det vill jag inte utsätta kasper för.
Jag får sitta hemma och planera klassens Västernorrlandsresa istället. Jag har några saker som jag skulle behöva kolla upp innan vi spikar ett schema.

Dricka te ska jag också göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar