söndag 6 februari 2011

Fortfarande förkyld

Jag kan verkligen inte komma ihåg när jag var så här sjuk senast.
Har legat mer eller mindre däckad i en vecka vid det här laget. Sonen likaså.
Som tur är har maken varit frisk så han har kunnat ta hand om oss, men nu verkar det som om även han får bita i det sura äpplet. Hans hals verkar protestera en smula och hans öron verkar misstänkt onda.

Reflektioner från sjukveckan:
  • Tänk att små barn fortfarande har kvar sin starka vilja, trots att de har feber och är jättesjuka.
  • Tänk att de tror att de fortfarande orkar att härja omkring, trots att orken uppenbarligen tryter.
  • Tänk att de inte sover mer än vanligt, trots att det uppenbarligen skulle behövas.
  • Vilken tur att det finns pulvervälling att ta till när mamman inte orkar laga mat och barnet inte vill ha mat.
  • Vad jag är glad att jag inte är ensamstående förälder!
  • Vad jag är glad att jag har den bästa maken i världen som tar hand om sonen i två hela nätter så att jag får chansen att sova mig friskare.
  • Tack och lov att jag har min älskade mamma som jag ringer till i tid och otid för att få lite tyck-synd-om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar