fredag 18 februari 2011

Lite allt möjligt

Imorgon åker jag och svärmor till syfestivalen.
Egentligen känner jag mer för att gå på antikmässan som är på samma ställe, men i en annan lokal. Dock tror jag inte att kära svärmor går med på det =0)

Jag ska i alla fall hålla utkik efter ett trevligt vadmalstyg att sy en hätta åt sonen av. Kanske köper jag så att det räcker åt mig också. Vore ju lite kul om vi matchade =0)
Eventuellt köper jag lite mer tyg så att jag kan sy en kjortel i medeltida snitt åt honom också. Och åter igen... kanske så mycket att det råcker åt mig också. Jag blev så sugen på att sy idag nämligen.
Det kanske är läge att plocka fram den stora ryggsäcken?


Här hemma behöver det städas.
Dags att bjuda hem någon på middag så att vi måste städa. Det brukar vara den vanliga taktiken. Antingen det eller att mina föräldrar kommer på besök och ska sova över (fast det slutar oftast med att mamma hjälper mig med städningen ändå...)
Finns det någon frivillig middagsgäst kanske?
Kunde ju vara spännande att bjuda hem någon som man aldrig träffat förut.

Nej, nu är det dags att skicka det där mailet som jag borde ha gjort för länge sedan...

2 kommentarer:

  1. Det är roligt på Syfestivalen! Blev inget den här gången, men jag var ju där i höstas.... Ha det riktigt trevligt!!

    SvaraRadera
  2. Att bjuda hem någon så att man är tvungen att städa brukar vi också göra. Det är liksom en bättre motivation än att städa bara för att det behövs... Hoppas du får kul på Syfestivalen!

    SvaraRadera