måndag 21 februari 2011

Syfestivalen

Syfestivalen gav inga stora hål i plånboken. Jag handlande följande:
  • en bolero till mig. Gråblå och jättesnygg. 300:-
  • en meter handvävd sidenkypert hos Korps. 285:-
  • tre påsar fudge. 120:-

Funderade starkt på många fina garner också, men de fick ligga kvar. Det kommer fler symässor och jag har ju ändå fullt i mina garnlådor.

Jag måste dock handla lite från Korps senare. De hade så fint ylletyg som jag kärade ner mig i. En riktigt tunn yllekypert, handfärgad med indigo. Så snyggt! Och så mjukt... Jag har planer på att använda det till en snygg sommarklänning i medeltidsstil. Dock kunde jag inte handla det på plats eftersom mitt bankomatkort inte ville betala så mycket som tyget kostade. Men hemifrån kan jag ju föra över pengar så att det funkar =0)

Mina planer på att ta upp medeltiden igen återkommer lite då och då, speciellt när det dyker upp folk i fina kläder och visar mig en massa fina tyger. Fantasin flyger verkligen iväg då och jag blir så sugen på att sätta nålen i min tygsamling (jo, det finns en sådan också..). Men jag lyckades hålla mig denna gång och det blev som sagt bara en meter att lägga till samlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar