söndag 26 juni 2011

Diverse smått och gott

Så var det dags igen.
Ryggen...
Ryggskott.
Hopplöst.

Men jag gör så gott jag kan. Vetekudde, stretching, promenader och så vidare.
Så fort ryggen känns lite bättre så har jag lovat min rygg att jag ska börja stärka magmusklerna lite mer så att det inte händer igen.
*suck*

Nå ja.
På handarbetsfronten går det framåt. Jag har gjort klart juni månads UFO, dock har jag inte hunnit fotografera kjolen ännu. Men det kommer snart. Imorgon kanske...
Jag går dessutom och funderar på vad jag ska göra som juli-UFO. Det lutar åt att fodra pälsen som sonen har i vagnen. Det behövs för att skinnet inte ska spricka helt där "säkerhetsbältet" kommer ut. Dessutom blir det lite stabilare att hantera.
I övrigt har jag redan stickat klart en halsduk av det garn jag vann härom veckan. Det kommer en bild på det också så småningom.

Jag fortsätter att sticka på min sjal/babyfilt/stort rektangulärt stycke i ljusblått och vitt lingarn. Det blir jättefint, men jag är fortfarande lite osäker på vad det ska bli i slutändan. Dock vet jag att det blir riktigt mycket minus i statistiken, eftersom det redan nu har gått åt drygt tre hekto garn och jag är bara lite drygt halvvägs.

Funderar även på att sticka mig en handduk. Jag är lite förvånad över hur bra mina stickade disktrasor (vilket jag faktiskt gjort två stycken sedan sist) suger upp vatten och tänkte att det borde bli en bra handduk. Dock är jag rädd att den blir lite för tung. Men jag får se...
Jag hittade dessutom en en fin hemsida nyss. Gratis vintagemönster. Perfekt! Är riktigt sugen på ett par tröjor från 50-talet... Får se vad det resulterar i så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar