söndag 21 augusti 2011

Helgen

I fredags skaffade vi en cykelsadel till sonen som vi skulle montera på min cykel. Efter  lite modifiering av själva fästet så funkade det utmärkt. Något som inte fungerade så bra var att cykla hem cykeln från svärföräldrarna där vi hade varit och monterat (verktygen är bättre där). Regnet gjorde att jag valde att följa med bilen hem istället. Igår var det samma visa. Idag däremot ser det lovande ut. Jag och sonen ska nog provcykla hem den i eftermiddag efter att vi varit på Hembygdens dag.

Hantverksmässigt håller jag nu på att sticka färdigt en sjal av übertunt lingarn. Den kommer att bli jättestor, men jag tvivlar på att den kommer att väga mer än 50 gram. Frågan är vad jag ska ha den till egentligen... Nå ja.. Man kan ju alltid ge bort den till någon som förtjänar lite uppmuntran.
Jag måste dessutom ta mig i kragen så att jag fotograferar mina UFO:n som har blivit FO. Lite jobbigt att det inte är gjort ännu.
Det är ingen som förresten är intresserad av en jättebra vävstol och en trevlig spinnrock? Jag råkar ha sådana över nämligen... Bytes mot en påse bullar och en sockerkaka.

1 kommentar:

  1. Vilket fint byte du erbjuder, synd jag inte kan sånt för då hade jag nappat direkt! ;)

    SvaraRadera