torsdag 3 november 2011

Ojsan

Ojsan hopsan vad länge sedan det var jag skrev här.

Jag skyller på att det har varit så mycket med husköp, lägenhetsförsäljning och annat så det har helt enkelt inte hunnits med.

Vi har som sagt köpt hus. Vi är hur nöjda som helst.
Stort och fint med bärbuskar och växthus.
Jag kommer att kunna odla mina egna tomater nästa sommar! Helt otroligt!!
Men det bästa med huset är nästan ändå badkaret. Åh, vad jag har saknat att bada badkar. I nästan åtta år har jag varit utan eget badkar och saknat det som en galning. Men nu, äntligen ska det bli av!
Visserligen är det ett kar med bubbel i, men det kanske inte är något negativt. Jag är nog mest rädd för att det ska gå sönder. Ett vanligt badkar går ju liksom inte sönder på det viset. Det är ju liksom inga manicker som kan sluta fungera. Men men... Den dagen, den sorgen.

Igår fick jag göra något jättekul. Jag fick gå på en silversmideskurs. Den tog två timmar och jag han göra mig en nålbindningsnål (vad annars...) med dödskallar och mitt namn på. Den blev jättefin, men det kanske bara är för att jag har gjort den själv. Jag satte den på ett svart sammetsband (gammalt som gatan, förmodligen över hundra år) och gjorde den till ett halsband. På så sätt har jag ju alltid min nål med mig om jag skulle få för mig att nålbinda lite.
Hoppas att jag får gå på en sådan kurs någon mer gång. Det var ju så otroligt roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar