lördag 26 november 2011

Packa, packa och packa lite till

Det är inte kul att packa.
Inte om packandet innebär att man måste inse hur mycket saker man har som man egentligen inte vet var de ska vara.
Både jag och kära maken har insett att det kommer att bli ungefär en flyttkartong full med småsaker som vi inte vet var de ska vara.
Exempel:
  • Cykellysen som funkar, men saknar fästen
  • Tomma smyckesaskar som är för fina för att kastas
  • Gamla körkort, pass och ID-kort som är skojiga att spara
  • Datordelar som kan vara bra att ha
  • Bärbara bandspelare med tillhörande band
  • Diverse reflexer
Nå ja...
Vi har i alla fall bestämt att inte gå igenom alla dessa saker nu, eftersom alla ställen där vi kan tänka oss att lägga dem ska tömmas inom ett par veckor.
Det är bättre att vänta tills vi faktiskt flyttat och sedan packa upp en kartong i taget. När turen kommer till  "diverse-småplock-lådan" så har vi förhoppningsvis koll på var vi kan lägga sakerna.

Jag har dessutom kommit på att det ska bli skönt att få ett uthus med snickarbänk. Det ska bli så skönt att kunna flytta ut alla skrymmande verktyg dit ut och veta att man har ordning på dem.
Men vi får se...
Kanske får uthuset bli gäststuga så småningom och då måste det mesta av verktygen ändå stuvas undan.

Jag ser även fram emot att få ställa saker på vinden och få en ordentlig överblick över vad vi har där uppe egentligen. Skor som inte används kan stå på hyllor där uppe, tillsammans med julpyntet i prydliga kartonger. Perfekt! Det är något annat än ett trångt källarförråd det minsan!

1 kommentar:

  1. Gamla körkort lägger man i en gammal plånbok. Plånboken ger man sedan till ungen och säger att det är en leksak. Jag brukar ge det mesta jag inte vet vad jag ska ha det till till ungen som leksaker.

    SvaraRadera