onsdag 25 januari 2012

Hemma igen

Först blev sonen kräksjuk.
Två dar senare blev jag sjuk.
Två timmar efter det blev maken sjuk och vi turades om att kräkas på den lyxiga toaletten (den med golvvärme) hela natten.
Fyra dar senare kände vi oss ganska pigga och ordnade med barnvakt för att åka in till stora staden och titta på Spamalot. Av skratt blir man ju friskare och efter föreställningen kände vi oss jättefriska.

Det var synd att sonen inte uppskattar Monty Python ännu. Han hade behövt lite skratt för att hålla sig frisk. Igår fick jag nämligen hämta honom på förskolan eftersom han blivit sjuk igen. Sedan ägnade vi natten åt att fixa med en halvfebrig son med whiskyröst och hosta. Mycket sova blev det inte direkt...
Idag är jag hemma och imorgon får maken vabba. Bra att kunna turas om.

Nyss var grannens son här och bad skamset om skjuts eftersom han tappat sin cykelnyckel och inte kunde ta sig till sin övningskörning som han skulle. Och eftersom jag är en vänlig själ så sa jag att vi kunde det. Det kan nog vara nyttigt för sonen att komma ut lite idag, trots förkylning. Åka bil brukar ju funka i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar