fredag 17 februari 2012

Veckans uppdatering

Nyårslöftet går inte så bra...
Nå ja..
Två tredjedelar av det går bra. Jag leker en massa och jag har bloggat mer sedan nyår än vad jag gjorde under hela förra hösten.
Det som inte går så lysande är det där med crosstrainern. Förkylningar, migrän, somnat hos sonen och annan har gjort att det inte blivit speciellt mycket tränande. Men om man ska se det från den ljusa sidan så har jag crosstrainat mer sedan nyår än vad jag gjorde under hela förra året. Inte så pjåkigt! (Jag behöver ju inte påminna mig själv om att jag inte stod på den där träningsmaskinen mer än två gånger under hela förra året. Det vore ju att skjuta mig själv i sank och det vill vi ju inte.)

I veckan var jag på en superbra kurs i arbetsmiljö. Den var precis vad alla som arbetar i ett företag med mer än en person skulle behöva gå. Inspirerande och tankeväckande.
Under en paus i kursen sprang jag in på en sy-affär för att försöka hitta något att pimpa upp en ganska trist (men snygg) klänning med. jag hittade en sorts "strumpa" av stickad metalltråd som man kunde stoppa in pärlor i. Jag fyllde den med fina vita pärlor och sydde fast runt halsringningen på klänningen. Jättefint, tänkte jag innan jag provade klänningen. Allt satt snett! Dessutom såg klänningen inte alls pimpad ut utan bara tantig.
Skitjobbigt!
Och jag som hade tänkt att ha den nypimpade klänningen imorgon när vi är bjudna på kalas. Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra åt saken. En del av pärlorna har jag redan sprättat bort, men jag vet inte hur jag ska göra med resten... Imorgon får jag i alla fall ha någonting annat. Tur att jag fyndade en 70-tals klänning på loppis strax innan jul som är så där lagom fest-snygg. En grönblå strax-över-knäna-lång sidenklänning med snöflingeliknande mönster på. Passar perfekt och kostade mig 30 kronor. Har jag sagt att jag gillar loppisar?

Ytterligare en sak som är jobbigt med kalaset imorgon är att den present som vi beställt inte har kommit ännu. Den skall vara på väg enligt företaget, men den har visst inte hunnit fram ännu. Lite jobbigt. Tur att vi ska handla lite blommor och annat imorgon som kan släta över bristen på paket. Vi får lämna över paketet senare istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar