söndag 5 februari 2012

Whiskyrösten Allan

När jag vaknade i morse hade jag en Wiskyröst som inte var av denna världen. Det lät (det lilla  jag lyckades låta) som om jag rökt sju paket cigaretter och druckit en flaska whisky varje dag de senaste 20 åren. Helt otroligt!

Jag gör mitt bästa för att kurera mig med te men det verkar inte vara en speciellt framgångsrik metod. Vi får se hur det går under dagen. Jag vill verkligen inte ringa jobbet imorgon och tala om att jag är sjuk. Har på tok för mycket att göra för att jag ska ha tid med sådant trams.

Nå ja...
Jag lyckades i alla fall med mina ambitioner att packa upp lite garner och sådant. Långt ifrån allt är uppackat, men restgarnerna är uppackade och alla mina sysaker. Nu kan jag börja fixa med sådant som behövs fixas. Lagning av sonens kläder exempelvis. Mycket praktiskt!

I fredags lade jag ut en kudde i snön för att kunna rengöra den ordentligt. Den är gjord av en tämligen långhårig fårfäll och en bit ylle med en broderad drake på. Mycket snygg om jag får säga det själv =0)
Fällen behövde i alla fall rengöras och jag mindes något tips jag fått någon gång om att man skulle lägga fällar i riktigt kall snö och piska in snön ordentligt i den så skulle det lösa det mesta. Något skeptisk var jag nog, men jag försökte tappert.
Och vilket resultat!
Kudden är nu mera vit och fluffig istället för gul och tovig som den var i fredags. Dessutom luktar den fräsch fårfäll (något motsägelsefullt kanske, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar) istället för gammalt damm. Helt fantastisk metod!
Om jag inte hade varit sjuk skulle vi ha baxat ut vår gigantska (och tunga) vardagsrumsmatta också. Den kan behöva en ordentlig rengöring efter 3-4 års flitig användning.
Men det kanske tänkte vara kallt ett par dagar till. Hoppas det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar