onsdag 21 mars 2012

På kurs, dag 2

Idag hade Stora Myndigheten tur. De hade skickat två mycket kompetenta, vältaliga, pedagogiska och roliga människor som föreläste för oss. Vilken skillnad från igår! Inte en enda gäsp och inte en tanke på att ursäkta sig och gå därifrån. Bravo!
Visserligen var föreläsningen mest inriktad på hur vi (läs: Stora Myndigheten) vill att företagens ansökningar ska se ut när de kommer till oss och hur man undviker de viktigaste fallgroparna, men det presenterades på ett sådant sätt att vi som jobbat på Stora Myndigheten i flera år kände att vi hade utbyte av det också.

Imorgon kommer den sista av representanterna från Stora Myndigheten att föreläsa. Det är en person som jag, hittills, har uppfattat som tämligen anspråkslös och inte speciellt vältalig så det ska bli riktigt intressant att se hur det går. Jag gillar att få mina fördomar ikullkastade och jag hoppas att det är precis vad som händer efter frukost imorgon.

Efter två dagar har mina blivande vantar vuxit till tummen ungefär. Med det menas att jag bundit omkring 10 cm på varje vante och att jag har hunnit till tumhålet. Imorgon börjar jag på själva handen. Med lite tur (och kanske en gnutta skicklighet) så har jag ett par vantar klara till imorgon eftermiddag.

Slog förresten just på TV:n och vad skådar mitt norra öga (det södra med för den delen..) om inte Sean Bean i fantasykläder! Inte helt fel efter en hård dags... hrm... arbete.
Jag är ganska svag för just Sean Bean och han blir ju inte direkt sämre av lite fantasy. Det är förresten få skådisar som blir det förresten...
Jo, möjligen Rolf Lassgård, som jag i vanliga fall håller mycket högt, men i fantasyn och medeltiden hör han inte riktigt hemma. Men man kan ju alltid skylla på regin...

3 kommentarer:

  1. MEN jag bara måste få veta vem som är bäst och vem som är pest! ;-))

    SvaraRadera
  2. Svar: Njaa, det officiella svaret var att de inte visste vad det var. Det fanns två teorier. Antingen en godartad polyp (men det kunde de inte hitta någon) eller utebliven ägglossning (men det skulle inte drabba så unga människor). Det enda de såg var en slemhinna i livmodern som var lite tjockare än de skulle. Jag får progesteron för att få ordning på den.

    SvaraRadera
  3. Mohahahhaha! Tack för upplysningen :-))))). Det är också min erfarenhet att seniora experter oftare är senila snarare än seniora, och sällan levererar det man kan förvänta sig.
    :-)))))

    SvaraRadera