torsdag 10 maj 2012

Oj då!

Oj vad länge sedan det var som jag var här inne och skrev.
Jag som skulle skriva oftare detta år.
Aj, aj, aj...
Jag får ju ta och skärpa mig.

Nå ja...
Hantverkandet går det inte så bra med nu för tiden.
Jag hade ju bestämt mig för att göra klart ett UFO i månaden, men det går väl si så där. Jag har i alla fall inte anmält något nytt UFO för maj och jag har inte redovisat de två senaste, trots att de har blivit FO:s sedan länge. Jag måste skärpa mig även på den punkten.

Trädgårdslandet går desto bättre.
Jag och sonen satte sättlökar och vitlöksklyftor för någon månad sedan och nu har de kommit upp en bra bit. Det känns bra att även om mina övriga grönsaker (än så länge morötter, potatis, svartrot, tomat, gurka, butternut squash, paprika, chili, vattenmelon och bondbönor) inte tar sig så bra så kommer jag i alla fall att ha lök i höst.

Tomaterna ser förresten ganska lovande ut också. Tre av plantorna är stora och fina, men jag har fortfarande några små stackare som inte verkar vilja bli så mycket större än fem centimeter. Kanske är det jag som har för bråttom, men jag vill ju så gärna att det ska växa och bli stort nu på en gång! =0)

I övrigt har jag blommor på den ena av mina gurkplantor samt på tre av mina bondbönsplantor. Verkar klart lovande.

1 kommentar:

  1. Hej Ylva! Jag blev så otroligt rörd och glad över din kommentar! Du gjorde min kväll! :) Mejla mig gärna på anna_forslund@live.se och berätta mer. Blev så nyfiken förstår du... ;)

    Varmaste bamsekramen/ Anna

    SvaraRadera