tisdag 12 juni 2012

Underbara trädgård

I min trädgård växer det så det knakar, trots att den riktiga sommarvärmen lyser med sin frånvaro.
Kryddorna förökar sig otroligt mycket och jag tar in knippen flera gånger i veckan och hänger dem på tork i köksfönstret. Det blir en ganska trevlig gardin.

I växthuset frodas mina tomater (jag tror faktiskt att jag får mina första tomater klara lagom till midsommar) och gurkorna är inte långt efter. Mina squash-plantor ser riktigt lovande ut och jag hyser till och med visst hopp om mina vattenmeloner. Jag har redan smaskat i mig flera sockerärter och mina första bondbönor går nog att skörda om ett par veckor. Min vindruvsranka ser helt fantastisk ut där den klänger fram i ena hörnet och der ser ut som om det kan bli en ordentlig skörd till hösten.

Fick ett recept på rabarbersaft idag som jag tänkte testa i helgen. Med så mycket rabarber som vi har så måste jag ju kunna göra någonting med dem. Kanske blir det en omgång rabarberkräm också. Det var riktigt länge sedan...

Snart spricker alla våra fläderbuskar ut i full blom och då tänkte jag försöka mig på flädersaft också. Det har jag aldrig gjort förut, men det kan väl inte vara så svårt tycker jag. =0)

Jag trodde aldrig att det skulle vara så underbart att ha en trädgård.
Den gör att jag kan andas och känna mig fri.
Jag gillar att vara fri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar