måndag 24 september 2012

Dagens snackis

Idag var det verkligen garnets vara eller icke vara som var dagens snackis på jobbet.
Inte hade jag väl kunnat tro att så många skulle komma rusande till mitt försvar!
Sällan har väl Stora Myndigheten överrösts av så mycket garnsnack på en och samma dag.
Tack alla ni som gjorde min dag idag!

Och för er som inte arbetar på Stora myndigheten, så här gick det till:

Jag började dagen med ett lite lagom jobbigt möte om arbetsmiljön på min enhet och när det var slut bad jag om ett par extra minuter med enhetschefen. Jag frågade helt enkelt vad som egentligen hade sagts angående mitt handarbete och hur stora växlar jag egentligen behövde dra på detta. Till min glädje såg chefen en smula lättad över att det var detta jag ville prata om och meddelade att hon absolut inte såg det som ett problem att jag handarbetar på mötena. Hon lovade dessutom att ta kontakt med personen ifråga och berätta att jag tagit illa vid mig över att det hela kommit till min kännedom via mina två chefer och inte direkt från henne.
Efter några timmar ringde telefonen och jag fick en ursäkt från den som undrat över mitt handarbetande. Hon beklagade att jag tagit illa vid mig och att min chef upplyst henne om att mitt handarbete inte hindrar mig från att delta i diskussioner utan att det snarare är tvärtom.
Jag bekräftade att så är fallet.
Hon lovade då att det var helt i sin ordning med handarbetandet, förutsatt att jag informerade alla eventuellt nytillkomna bekantskaper om varför jag gör som jag gör.
Det lovade jag utan omsvep och vips var handarbetande lagligt på Stora Myndigheten.

Nu gäller det bara att fixa en ordentlig underground-rörelse på jobbet så att garnet kan få fortsätta att frodas. Tips på lämpliga initieringsriter välkomnas.

3 kommentarer:

  1. Förslaget att låtsas rödvin vara blod tyckte jag var en bra idé som invigningsrit. Sedan får vi väl göra garn-älskarna till en majoritet, så att de som inte ännu fallit för ullens dragningskraft får sitta där och känna sig utanför! :-)))

    SvaraRadera
  2. Skönt att det löste sig så snabbt!

    SvaraRadera