fredag 7 september 2012

Förkylning igen

Så var det dags för förkylt barn igen.
Feber, gnäll och ännu mera gnäll.
*suck*
Tur att han är bedårande när han inte gnäller.

Idag åt vi gräddstuvad lever till middag.
Det gick ned hos både sonen och maken men jag, som var den som ville göra maträtten från första början, klarade inte av att få i mig hela min portion.
Jag vet inte vad som var skillnaden från förra gången jag åt det (och då var det jättegott, det minns jag tydligt) men denna gång växte det liksom i munnen och jag ville verkligen inte äta upp. Märkligt...
Vi får använda resterna i en paj eller så, där de kan få dela konsistens och smak med andra saker som väger upp det obehagliga.

Något annat som är märkligt är min nuvarande inställning till godis och sötsaker.
Jag har tidigare aldrig kunnat tacka nej till bullar, kakor och godis. Särskilt inte när det har serverats i samband med konferenser och kurser. Då har det snudd på varit omöjligt att inte äta sig fullständigt fördärvad och det har alltid slutat med att jag mått illa på hemvägen av allt ätande.
Onsdag och torsdag denna vecka var vi på planeringskonferens med jobbet och jag åt inte en enda konferensgodis, kaka eller bulle på två dagar. Alla andra åt, men inte jag. Jag ville helt enkelt inte ha.
Helt otroligt!
Att satsa på att äta lågkolhydratkost verkar tydligen funka för mig och mitt sötsug. Det verkar även fungera för mitt småätande och för mitt humör. Lysande!
Med detta som facit tänker jag fortsätta och se hur det går med vardagen här framöver.


Detta blev ett splittrat och något förvirrat inlägg, men det får ni ha lite överseende med.
Jag ska försöka lägga upp ett par bilder snart också. Det börjar vara dags nu tycler jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar