söndag 4 november 2012

En uppdatering

Nu var det länge sedan jag skrev något här.
Det kan bero på att det inte hänt så mycket den senaste tiden, men det kan även bero på att jag inte har haft ork att engagera mig.
Jag tror att det är det senare som är närmast sanningen.

Den 21 oktober var jag i alla fall iväg på en spelning med Sabaton. Helt underbart! Två grymma förband och en fantastisk publik som verkligen gav järnet! jag var lite för förkyld för att kunna njuta helt av masspsykosen, men close enough =0)

Favoriten var ändå när hela detta hav av svartklädda hårdrockare, där de flesta förmodligen inte satt sin fot i en kyrka på år och dag, hoppandes och headbangandes sjunger "Fader vår som är i himelen...". Snacka om ironi! Jag vet inte om det är min humor som är säregen eller vad det är, men jag har fortfarande kul åt det där.


På jobbet: intet nytt.
Jag hoppar på alla småuppdrag som jag kan innan Stora Myndigheten har bestämt sig för hur de ska hantera "mina" ärenden i framtiden. Ska vi ha koll på inflödet eller ska vi släppa det fritt, vind för våg?
Jag bara säger en sak: Tänk på att Janne Josefsson lurar runt varje hörn. Kan vi verkligen låta bli att ha koll?

Plugget: En kurs av två avklarad. Enligt hemtentan fick jag VG, vilket jag får vara nöjd med. Jag bara hoppas att det betyget gäller för hela kursen.

Idag: Pyssel hemma och sedan träff hos kompisar för att inspektera deras nya hus. Ska bli riktigt trevligt!

2 kommentarer:

  1. Tjoho! Jag hänger gärna med på syjuntan, betoning på just junta :-)) ? Just nu är jag dock sjukskriven fram till 25 november, men sedan är det väl meningen att jag skall ha hunnit limma ihop alla delarna av mig själv, och komma åter.
    Vad gäller JJ så är det kanske inte bara dina ärenden han borde intressera sig för... Det finns en del annat, tror jag minsann... :-)

    SvaraRadera
  2. Klok kommentar om lim. Har limmat förut, och antingen använde jag fel lim (typ skall vara rätt lim för rätt material), eller så var jag övermodig och väntade inte innan det hade härdat. Nu använder jag superlim (sjukskrivning, choklad, garn, vila, vila, vila, vila) och sedan skall jag vara väääääääääääääldigt noga med vad jag kommer att ha runt omkring mig, bl a vilka människor. Tänker att jag inte blir riktigt stabil i fogarna, någonsin.

    Har en del kompisar utanför murarna som är sugna på att tala med JJ. Får se om någon vågar! :-)

    SvaraRadera