söndag 9 december 2012

Andra advent

Sonen är hemma igen!
Mysigt och skönt att allt är tillbaka i normala gängor igen.
Kanske mindre roligt när han snabbt gick tillbaka till gnäll-och-klag-läget efter ungefär ett dygn. Mina föräldrar bedyrade att han inte hade några sådana tendenser när han var hos dem. Jag tror dem. Det finns ju ingen anledning att gnälla på Mormor och Morfar som har all tid i världen att leka roliga lekar och laga sådan mat som alltid går hem. Mamma och Pappa däremot sätter ju gränser som måste trotsas. *suck*
Det är tur han är söt :-)

Det känns som om söndagar är den dag när jag har tid att blogga nu mera.
Eller förresten... har tid var kanske lite missvisande.
Söndagar är tydligen den dag när jag låter bli att göra alla saker som jag borde göra.

Just nu ligger det en hoper pryttlar på soffbordet och väntar på att någon (läs: jag) ska plocka undan dem. Jag väljer att strunta i dem. En liten stund till åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar