söndag 3 februari 2013

Bara jag

Igår hade jag en jättebra dag.
Strax innan lunch åkte jag iväg till min älskade bästis J för att bara vara jag en stund. Jag ville slippa att vara både mamma, fru och gnällkärring hela eftermiddagen. Det lyckades riktigt bra!

Jag blev bjuden på en jättegod lunch med haloumi och bulgursallad. Jag hade helt glömt att bulgursallad kunde vara så där gott.

Efter lunchen gick vi ner på stan och tittade i affärer. Vi hann med några second-hand-butiker och lite annat spännande. Det var väl egentligen tänkt att jag skulle handla mest saker men det slutade med att jag köpte en kalligrafipenna och J köpte tyg till gardiner. När vi hade tittat nästan klart i affärer gick vi till världens bästa bageri och åt varsin semla. En perfekt avslutning på shoppingrundan!

Sedan gick vi hem till J:s fina lägenhet, kokade te och pratade sömnad. Jag vill sy en varm kappa och jag har en hel massa idéer som inte alltid är så lätta att göra verklighet av, vilket J hjälpte mig att inse. Vi pratade, ritade och planerade. Det blev inte så mycket sömnad, men det kändes inte så viktigt. Det viktiga var det trevliga sällskapet och frånvaron av familjen =0)

När jag sedan kom hem strax innan Melodifestivalen så kunde hade jag förvandlats till en snäll och trevlig mamma och fru igen. Det kändes så skönt. Jag har helt enkelt inte varit mig själv den senaste tiden, men efter en härlig och kravfri eftermiddag med J gjorde verkligen underverk.

Tack snälla bästis för att du orkar lyssna på mitt gnäll och mina icke-bekymmer och för att du finns när jag verkligen behöver det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar