söndag 28 april 2013

Årets första ute-dopp!

Igår badade jag ute för första gången för året. Det var riktigt skönt!

Det var första gången som vi riktigt använde vår badtunna (för naturligtvis var vi inte så puckade att vi hoppade i Mälaren eller något annat kallt ställe) sedan vi flyttade in för ett år sedan.  Ungefär 37 grader i vattnet och 15 grader i luften. Inte helt otrevligt faktiskt.
Tyvärr tog det hela dagen att värma upp och det gick åt en hel del ved, men det var det värt.

När vi vaknade i morse höll vattnet fortfarande behagliga 28 grader så det var inte så svårt att ta beslutet att börja underhållselda igen så att vi kunde ta årets andra dopp under eftermiddagen.

Tanken är att fortsätta underhållselda undermorgondagen och tisdagen också så att vi kan bada under hela veckan när vi är hemma.

Har jag nämnt att jag älskar vårt hus?
Nu har jag kommit på att jag älskar badtunnan också.
Synd bara att den drar så mycket ved.
Någon som har några träd att ge bort? Jag tar kvistar också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar