söndag 23 juni 2013

Summering av födelsedagsfirandet

Så var jag då äntligen vuxen, eller vad man nu kan kallas när man levt strax över en tredjedel av sin förväntade livslängd.
Jag kan nu officiellt kalla mig för i 30-års åldern och måste byta ålderskategori när jag ska fylla i online-enkäter.
Tydligen kommer även min fertilitet att minska avsevärt från och med nu, så ingen åldersnoja här inte!

Nå ja...
Kanske åldersnojan mildras något av mina fantastiska födelsedagspresenter.
Av mina föräldrar fick jag inte mindre än två antika strumpstickmaskiner en Favorit och en ARE, båda svensktillverkade under tidigare delen under 1900-talet.
Av svärföräldrarna, Svägerskan med sambo, Svärfarmor och Svärmormor fick jag en modern stickmaskin att sticka strumpor eller liknande med.
De flesta av mina kompisar hörsammade mina önskemål om te och det blev inte mindre än åtta förpackningar med olika varianter av teblad som fick flytta in. Det mest exotiska av teerna var ett lagrat kinesiskt te i kak-form. Tanken är att man ska bryta av en bit av kakan och stoppa  i tekannan. Tydligen kan man brygga flera gånger på samma blad också. Mycket spännande!
Av kära Bästis fick jag en fantastisk omlottkjol att ha i trädgården (eller bara annars) och ett stort fint fat av den fina serien Blå Eld. Både kjolen och fatet är invigda :)
Av Maken och Sonen fick jag ett fint halsband och ett superhäftigt hårspänne i form av en röd-svart spindel, modell större.
Min fantastiska bror och hans sambo gav mig en hel uppsättning med fina köksredskap i trä med inskriptioner i medeltida runor. De var förpackade i en superfin plåtburk som de tänkte att jag skulle förvara mjöl eller liknande i. Jag fick också en rostig räfsa utan skaft  som jag blev överlycklig över. "Det gäller att känna sin syster" sade brorsan och det är ju faktiskt helt rätt :)
Av mina fina studiekamrater fick jag ett härligt körsbärsträd som kommer att ge frukt till fin körsbärssaft och sylt om några år.
En vinflaska, ett trollkors, en burk med fina ingredienser till en omgång kakor, en skiva, blommor i mängder samt en summa pengar blev också resultatet av födelsedagsfirandet.
Tack till alla som kom och firade mig! Det var helt otroligt att alla var där för att jag fyllde år!

Så summa summarum:
Tre stickmaskiner, en bunt köksredskap, te, mjölförvaring, en rostig räfsa... Hmm... Det hjälpte inte mot åldersnojan direkt.
Nå ja... Jag kan ju alltid satsa på att bli en farmor så småningom. Då har jag ju alla tillbehören redan. Man kan ju säga att det är bra att vara ute i god tid!

Och ett litet ord till Zoosköterskan: Flädern blommar och en bunt av blommorna åker in i frysen vilken dag som helst för att vänta på din återkomst. =0)
Jag rekommenderar förresten att du avsätter gott om tid för avhämtningen av nyss nämnda blommor, eftersom jag vill konsultera dig kring mina nya älsklingar. Stickmaskinerna alltså...

2 kommentarer:

  1. Svar: Nej, jag vet att det gör ont att föda den naturliga vägen också. Jag var väldigt länge inne på att hitta någon orsak att bli snittad, bland annat för att slippa dubbla skador. Mitt gamla ärr är fortfarande ganska ömt, så då kan de ju lika gärna skada mig mer på samma ställe. Samtidigt så vet jag inte om jag vill bli snuvad på en förlossning till. Känns lite fånigt att vara flerbarnsförälder och ändå inte veta hur det går till att föda barn. =(

    Jag vet. Ni är de bästa konsulterna för jag vet att ni finns där om det skulle behövas. Den här gången verkar det dock som att chaufförer och barnvakter är det vi har allra mest av. Bebisar på väg ut däremot...

    SvaraRadera